Poznaj jedną z zabawek edukacyjnych, którą lubią moje pociechy. Zapraszam do lektury opsu zalet ŻÓŁWIA ALBERTA.
Żółw Albert
Poszukując fajnej zabawki dla dziecka często zastanawiamy się, co kupić, aby był to strzał w dziesiątkę. Na rynku dostępnych jest wiele grających i mówiących zabawek i maskotek. Jedne są bardziej, inne mniej popularne. Dzisiaj przedstawię mniej znaną, starszą zabawkę, ale mimo wszystko nadal cenioną. Mowa o edukacyjnym Żółwiu Albercie produkcji Vtech. Obecnie dostępny jest głównie używany, ale można go dostać w naprawdę dobrym stanie.

Żółw ma około dwadzieścia siedem centymentrów wysokości. Na jego brzuchu został umieszczony panel z przyciskami. Patrząc od góry pod szyją żółwia znajduje się przesuwany przycisk do włączania i wyłączania. Można go ustawić na cztery sposoby. Od prawej „OFF”, czyli wyłączony. Następnie znak nutki, potem znak zapytania i pierwszy od lewej to znak książki. Poniżej tego znajdziemy osiem przycisków (ustawionych w dwóch rzędach po cztery) z ośmioma wizerunkami zwierzątek (konik, krówka, żabka, lew, kotek, małpka, świnka, piesek). Pod nimi znajdują się cztery przyciski w kształcie figur geometrycznych (gwiazdka, kwadrat, koło, trójkąt). Na samym dole jest regulacja głośności (przesuwany przycisk).
Teraz przedstawimy po krótce zasadę działania tej zabawki i opis tego, co możemy się po niej spodziewać. Pod znakiem nutki żółw zaprasza do wybrania ćwiczenia poprzez naciśnięcie wybranego przez dziecko przycisku. Po naciśnięciu wybranego wizerunku zwierzątka żółw opowiada dziecku wierszyk o danym zwierzaku. Wierszyk jest krótki, więc dziecko nie nudzi się nadto przy słuchaniu. Po naciśnięciu klawisza z figurą geometryczną zabawka wydaje różne dźwięki. Przy wyborze opcji „znak zapytania” żółw zaprasza do zabawy w poszukiwanie zwierzątek. Pyta dziecko „Gdzie jest lew?” lub mówi „Znajdź pieska”. Zadaniem dziecka jest odnalezienie wizerunku zwierzątka, o które pyta żółw i naciśnięcie przycisku z nim. Jeśli dziecko wybierze prawidłowy przycisk to zostaje pochwalone, jeśli nie to zostaje zachęcone do ponownego poszukiwania „Nie poddawaj się”. I tak żółw robi ze wszystkimi zwierzątkami, które są widoczne na jego panelu. Mobilizuje dziecko do aktywnej zabawy i uczy rozpoznawania zwierząt. Ostatnią opcją jest książka. Po wyborze tej opcji zabawka zaprasza do nauki nazw zwierząt i kształtów. Dziecko ma za zadanie wybrać jeden z przycisków i go nacisnąć. Po naciśnięciu figury geometrycznej żółw podaje nazwę owej figury. Jeśli dziecko naciśnie przycisk ze zwierzątkiem to żółw podaje nazwę owego zwierzątka i jakie dźwięki wydaje dane zwierzątko.
Zabawka jest prosta w obsłudze, zasilana na 2 baterie. Baterie schowane są u podstawy, schowek zapinany na rzep. W środku dodatkowo zabezpieczone plastikowym etui zamykanym na śrubkę. Dzięki temu dziecko nie ma dostępu do baterii. Cała zabawka (poza panelem z przyciskami) wykonana jest z miękkiego i przyjemnego w dotyku materiału.
Artykuł powstał dzięki portalowi Laleczki lol