Podział poszczególnych dziedzin promocji niby pozostał ten sam, ale w wypadku niektórych z nich zasadniczo w ostatnich dwóch dekadach zmieniła się technika. Rewolucją okazał się internet wraz z portalami społecznościowymi (ich nie powinno się tu lekceważyć). Mimo to nadal do najskuteczniejszych zaliczamy sprzedaż bezpośrednią. W wypadku działalności agroturystycznej jest to niezwykle ważne. Zacznijmy jednak od początku…
Postanowiliśmy założyć gospodarstwo agroturystyczne
Załóżmy, że mamy już bazę wraz z niezbędnym uzbrojeniem działki. Mamy też już biznes plan i źródła finansowania. Jednak wiele jeszcze musimy zrobić, by te pieniądze nie zostały wyrzucone w błoto, by się nam… rozmnażały.
Jeszcze zanim spróbujemy dokonać oficjalnego otwarcia naszego gospodarstwa agroturystycznego to już powinniśmy podjąć pierwsze kroki w kierunku naszej rozpoznawalności. Zatem – logo, nazwa, portal, fanpage i charakterystyczna kolorystyka.
Mamy już też zarys oferty, a wiedzmy, że baza noclegowa jest w czasach obecnych tylko jednym z elementów działalności gospodarstwa agroturystycznego. W ofercie możemy zawrzeć dodatkowe elementy, na przykład: wycieczki, dania regionalne, wydarzenia kulturalne lub warsztaty terapeutyczne.
Bardzo istotne jest odpowiednie oznakowanie drogi do gospodarstwa i odpowiednie, zadbane otoczenie. Takie przykłady mamy między innymi w warmińsko-mazurskim, lub choćby agroturystyki w mazowieckiem.
W promocji może pomóc wykupienie na stronach branżowych miejsca dla siebie – mogą to być strony odpowiednich stowarzyszeń lub po prostu portale informujące o bazie noclegowej.
Co to jest sprzedaż bezpośrednia
Sprzedaż bezpośrednia to jest bezpośredni kontakt z potencjalnym klientem (gościem). Jak to zrobić w wypadku gospodarstwa agroturystycznego.
Można na początku wejść na portale branżowe, portal regionalnej organizacji turystycznej lub portal urzędu marszałkowskiego. Dowiemy się, jakie imprezy lub konkursy regionalne są organizowane. A warto jest się do części z takich wydarzeń przyłączyć ze swoim stoiskiem. Czasem by tam zaistnieć należy uiścić opłatę. Bywa że miejsce na stoisko użyczane zostaje nieodpłatnie.
W stoisku możemy zaprezentować swoje wyroby – kulinarne lub rzemieślnicze. Dobrze jest mieć trochę darmowych gadżetów z logo naszego gospodarstwa.
Decydując się zatem na prowadzenie gospodarstwa agroturystycznego wiedzmy, że promocja nie będzie wydatkiem marginalnym. W to należy się również mocno zaangażować. Z czasem część gospodarstw agroturystycznych, które konsekwentnie się promują, dorabia się stałej klienteli i przez to stałego źródła dochodów.